Avustralya’da milyonlarca insanı etkileyen internet ve ağ kesintisi yaşandı
Avustralya’nın ikinci büyük telekomünikasyon şirketi Optus’ta 10 milyondan fazla kullanıcıyı etkileyen internet ve ağ kesintisi yaşandı. ABC News’in haberine göre Optus CEO’su Kelly Bayer Rosmarin, kesintinin yerel saatle 04.00’te başladığını belirtti. Ekipler siber saldırı ihtimalini araştırıyor.
SORUNUN ÇÖZÜMÜ İÇİN ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR
Kullanıcılar Optus’u kesinti konusunda kendilerine bilgi vermediği için eleştirirken Rosmarin, kesintiden saatler sonra yaptığı açıklamada ekiplerin konu üzerinde çalıştığını, internet ve ağ hizmetlerinin düzeltilmeye başlandığını belirtti. Rosmarin, kesintinin birkaç saat daha sürebileceğine dikkat çekerek, sorun çözülene kadar aralıksız çalışacaklarını vurguladı.
SAĞLIK, ULAŞIM VE ÖDEME SİSTEMLERİNDE BOZUKLUK
Kesintinin siber saldırıdan kaynaklanıp kaynaklanmadığı henüz bilinmezken, Optus’un hizmet dışı kalması nedeniyle ülke genelinde sağlık, ulaşım ve ödeme sistemlerinde aksamalar yaşandı. Optus, 2022 yılında 10 milyon müşterinin bilgilerinin hackerlar tarafından çalınmasıyla gündeme gelmişti.